Ropörtaj-2
5 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Ropörtaj-2
Green Day ,"21st Century Breakdown" ile geri döndü.Solist Billie Joe Armstrong,basçı Mike Dirnt ve davulcu Tre Cool,2004 yılında "American Idiot" ile yakaladıkları büyük başarının gazıyla kaydettikleri yeni albümlerinin çıkış hikayesini Billboard Amerika'ya anlattı. BILLIE JOE ARMSTRONG YANITLIYOR İnsanların "21st Century Breakdown"ı "American Idiot,Bölüm 2" olarak görmesinden endişe etmiyor musunuz?
-Hayır.Her zamankinden daha çok çalışıp,şarkıları yazarken daha çok emek sarf edip ruhumuzun derinliklerine indik.Yaratıcılık döneminde altına bakmadığımız taş kalmadı."American Idiot"ın b,ze kazandırdığı daha da yaratıcı olma fırsatı oldu.Bu bizim için en iyi materyalleri toplayıp kullanma açısından yeni bir devrin başlangıcı oldu.
Albümün konseptinden bahsedebilir misiniz?
-Albüm temelde iki karakter üzerine kuruldu.Gloria yaşama enerjisi dolu,hayata bağlı,inançlarına sadık bir tip.Diğer karakter Christian ise kendi içinde yaşattığı şeytanların kurbanı.Yaşamak için ihtiyaç duyduğumuz meşelayi taşımak yerine onunla herşeyi yakmayı tercih ediyor.Ben de,birbirinden farklı bu iki karakter arasında geçenleri kendi tecrübelerimin süzgeçinden geçirerek anlatıyorum.Bu olayın kişisel tarafı bir de politik tarafı var.Albümün hikayesine politik açıdan baktığınızda Amerikalıların son beş senede baş etmek zorunda kaldığı krizler ve doğal felaketlere değindiğini anlayabilirsiniz.”21st Century Breakdown” her gün televizyonlarda yada internet sitelerinde gördüğünüz bu felaketlerin sizlere bir şeyler ifade etmesini sağlamaya çalışıyor.Yani dünyada yaşanan kaosu bizim gözümüzden görmenizi istedik.
“21st Century Breakdown” Green Day’in en iddialı albümüdür, diyebilir miyiz?
-Evet bu albüm çok iddialı, hem de en savunmasız çalışmamız.”American Idiot” sonrası kendi kendime piayno çalmayı öğrendim,böylece şarkı yazma konusundaki yeteneğimi daha fazla geliştirme imkanım oldu.Bu sefer standartlarımızı hayli yüksekte tuttuk ve yaratma aşamasında sahip olduğumuz tüm sabrı bu albüm için harcadıkÇünkü şarkılar oluşmaya başladığında neyin neyle uyum sağlayacağını kestirmeniz çok zor oluyor.Bir gün oturup yazdığım şarkı sözlerini diğerlerine okumaya başladım ve o gün “21st Century Breakdown” hakkındaki fikirlerimiz yerli yerine oturmaya başladı.
Şarkı sözlerini yazarken nelerden ilham aldınız?
-Birçok şeyden.”21st Century Breakdown” tema olarak işçi sınıfını,yaşanan finansal krizleri ve krizler yüzünden insanların içine düştüğü kötü durumları konu alıyor.”Know Your Enemy”sanırım şimdiye kadar yazdığım en cesur şarkı.Ondan sonra “Christan’s Inferno” geliyor.Bu şarkıyı yazarken en şeytani ruh halineme büründüm ve tam anlamıyla içimdekileri kustum.Oturup her olanı gösterip eleştirmek çok zor,çünkü her şey çok boktan.
Daha önceki neredeyse bütün Green Day şarkılarında Rob Cavallo’nun parmağı vardı. Bu sefer prodüktör olarak Butch Vig ile çalışmayı tercih ettiniz.Neden?
-Butch bu albüme kalıtesini getirdi.Şimdiye kadar geçirdiğimiz en iyi kayıt aşamasıydı.Açıkcası büyük bir plak şirketini bırakıp başka bir prodüktörle anlaşmak ve bundan sonra olabilecekleri düşünmek biraz korkutucuydu.Albüm çalışmaları boyunca kimiğ zaman aklımı kaybedeceğimi sandım.Ama Butch her seferinde sakin ve yapıcı yaklaşımıyla beni kendime getirdi.
Şarkıların her biri başlı başına anlam taşıyor mu yoksa dinleyiciler ne anlattığını anlamak için bütün albümü dinlemek zorunda mı?
-“American Idiot” ve “21st Century Breakdown”da yapmak istediğimiz şey dinleyiciyi albümün neresinden olursa olsun yakalamak.Böylece hangi şarkıdan dinlemeye başlarsa başlasınlar “neler oluyor?” karmaşası yaşamayacaklar.Birbirleriyle bağlantılı olsa da hepsi bireysel şarkılar.Dört bir ağızdan farklı bir görüş çıkmadığından dinleyici kendini kaybolmuş hissetmeyecek.
Belki bu soruyu sormak için çok erken ama , Green Day bu rock opera formatı kullanmaya devam edecek mi?
-Bilmiyorum.Olayların doğal yollardan gelişmesini istiyorum.Şimdilik yaptığımız albüm konusunda daha objektif bakış açısı yakalamaya çalışıyorum,çünkü çok uzun zamandır bu işin içinde olduğumdan objektij olmakta zorluk çekiyorum.
“American Idiot” Green Day ‘in Billboard 200’de birinci sıraya oturan ilk başarısı oldu.Sizce albümü bu kadar popüler yapan neydi?
-Bunun birçok sebebi var.Birincisi çok iyi bir albümdü.Anlatmak istediğimiz şeyleri kitlemizin zihinlerine müziğimizle kazanmayı başardık.Bu albüm cesaretin tanımıydı.
Adeta enerjisiyle insanları içine çekiyordu.Çok da taze bir albümdü,kullanılmış fikirlere yer vermemiştik.Bunlar dışında hiçbir fikrim yok.
Kariyeriniz boyunca hiç işlerin yolunda gitmediğini ve artık biraz durup her şeyi askıya almamız gerektiğini düşündüğünüz bir zaman oldu mu ?
-2000 yılında “Warning” albümü için çalıştığımız dönemde grup olarak durumumuzu ve arkadaşlığmızı gözden geçirmemiz gerekti.Ama her şeyi bitirmek?Asla.Kimse bu grubu kefene girmeden terk edemez .
MIKE DIRNT VE TRE COOL YANITLIYOR
“American Idiot “dan sonra Green Day ,Foxbora Hot Tubs adlı bir yan gurup kurdu.Neden?
Dirnt:Bir dönem çok fazla eski plak dinlemeye başlamıştık.Bir gece yine stüdyoda müzik dinleyip şarap içerken birkaç tane saçmasapan şarkı yapmaya karar verdik ve hemen o gece bu şarkıları canlı olarak kaydettik.Bir iki hafta içinde şarkıları tamamen bitirdik.Bu yan proje bize çok fazla düşünmeden eğlenceli işler yapma fırsatı verdi.Böyece yeşil canavarın altında yatan şeyi su yüzüne çıkarmaş olduk.Tekrar pis barlarda çalma imkanı yakaladık.İhtiyacımız olan fiziksel zevki de böylece tatmış olduk.
“21st Century Breakdown” sahne performansı olarak daha fazla hareket gerektirecek mi?
Cool:Kollarımda daha önce var olmayan kaslar gelişmeye başladı.Ellerim paramparça oldu.Bugün pasaport işlemleri için parmak izi vermek zorunda kaldım ve tek elimde artık parmak izi bulunmadığı ortaya çıktı,çünkü çok fazla davul çalmaktan hepsi yok olmuştu.Yani eğer bu albümle istediğimiz başarıyı yakalayamazsak rahatlıkla hırsızlık yapabilirim.
“American Idiot” bir numaraya oturan ilk albümünüzdü.Sizce bu popülerliği nasıl yakaladı.
Dirnt:Billie “American Idiot” ı yazdığında bana ve Tre’ye bu sözleri kullanmasında sakınca olup olmadığını sordu.Biz de cesur olup daha fazlasını söylemesini istedik.Böylece stüdyoya girdik.Bir de baktık ki herkes şarkılarda bahsi geçen karakterlerle ve olaylarla kendini bağdaştırabiliyor.Albüm o zamanlar Amerika’da olup bitenlerin bir yansıması gibiydi.
Hiç grubu dağıtmayı düşündüğünüz bir dönem oldu mu ?
Dirnt:Bu işe Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde hokey sahalarında konser vererek başladık.Bizi bu sahalarda desteklemeye gelen herkese minettarız.Ama bu konserler egolarımızı zedelemeye başlamıştı.Eve döndüğümüzde bir araya gelip neden stadyumlarda çalmadığımızı tartışıyorduk.Bana göre gelmiş geçmiş en iyi rock&roll şarkılarını çalıyorduk.Sorun neydi?
Grup olarak kendimizi nerede görmek istiyorduk?Böylece amaçalarımızı belirledik ve bunları gerçekleştirmeye çalıştık.Daha önce yaptığımız şarkılar şimdi bulunduğumuz yere ulaşmamız için üst üste koyduğumuz bloklardır.Tekrar konserlere başlayacağımız için çok heycanlıyım.Zira neredeyse üç küsür senedir hiçbir yerde çalmıyoruz.Genellikle üç sene konser vermeyen gruplar dağılır .Biz hala beraberiz.
Not:Bu ropörtajı kendi ellerimle Billboard dergisinden yazdım.Bu yazıyı ilk defa bir forum sitesinde yayınlandı.Onun için bu yazıyı çalmak yasaktır.
-Hayır.Her zamankinden daha çok çalışıp,şarkıları yazarken daha çok emek sarf edip ruhumuzun derinliklerine indik.Yaratıcılık döneminde altına bakmadığımız taş kalmadı."American Idiot"ın b,ze kazandırdığı daha da yaratıcı olma fırsatı oldu.Bu bizim için en iyi materyalleri toplayıp kullanma açısından yeni bir devrin başlangıcı oldu.
Albümün konseptinden bahsedebilir misiniz?
-Albüm temelde iki karakter üzerine kuruldu.Gloria yaşama enerjisi dolu,hayata bağlı,inançlarına sadık bir tip.Diğer karakter Christian ise kendi içinde yaşattığı şeytanların kurbanı.Yaşamak için ihtiyaç duyduğumuz meşelayi taşımak yerine onunla herşeyi yakmayı tercih ediyor.Ben de,birbirinden farklı bu iki karakter arasında geçenleri kendi tecrübelerimin süzgeçinden geçirerek anlatıyorum.Bu olayın kişisel tarafı bir de politik tarafı var.Albümün hikayesine politik açıdan baktığınızda Amerikalıların son beş senede baş etmek zorunda kaldığı krizler ve doğal felaketlere değindiğini anlayabilirsiniz.”21st Century Breakdown” her gün televizyonlarda yada internet sitelerinde gördüğünüz bu felaketlerin sizlere bir şeyler ifade etmesini sağlamaya çalışıyor.Yani dünyada yaşanan kaosu bizim gözümüzden görmenizi istedik.
“21st Century Breakdown” Green Day’in en iddialı albümüdür, diyebilir miyiz?
-Evet bu albüm çok iddialı, hem de en savunmasız çalışmamız.”American Idiot” sonrası kendi kendime piayno çalmayı öğrendim,böylece şarkı yazma konusundaki yeteneğimi daha fazla geliştirme imkanım oldu.Bu sefer standartlarımızı hayli yüksekte tuttuk ve yaratma aşamasında sahip olduğumuz tüm sabrı bu albüm için harcadıkÇünkü şarkılar oluşmaya başladığında neyin neyle uyum sağlayacağını kestirmeniz çok zor oluyor.Bir gün oturup yazdığım şarkı sözlerini diğerlerine okumaya başladım ve o gün “21st Century Breakdown” hakkındaki fikirlerimiz yerli yerine oturmaya başladı.
Şarkı sözlerini yazarken nelerden ilham aldınız?
-Birçok şeyden.”21st Century Breakdown” tema olarak işçi sınıfını,yaşanan finansal krizleri ve krizler yüzünden insanların içine düştüğü kötü durumları konu alıyor.”Know Your Enemy”sanırım şimdiye kadar yazdığım en cesur şarkı.Ondan sonra “Christan’s Inferno” geliyor.Bu şarkıyı yazarken en şeytani ruh halineme büründüm ve tam anlamıyla içimdekileri kustum.Oturup her olanı gösterip eleştirmek çok zor,çünkü her şey çok boktan.
Daha önceki neredeyse bütün Green Day şarkılarında Rob Cavallo’nun parmağı vardı. Bu sefer prodüktör olarak Butch Vig ile çalışmayı tercih ettiniz.Neden?
-Butch bu albüme kalıtesini getirdi.Şimdiye kadar geçirdiğimiz en iyi kayıt aşamasıydı.Açıkcası büyük bir plak şirketini bırakıp başka bir prodüktörle anlaşmak ve bundan sonra olabilecekleri düşünmek biraz korkutucuydu.Albüm çalışmaları boyunca kimiğ zaman aklımı kaybedeceğimi sandım.Ama Butch her seferinde sakin ve yapıcı yaklaşımıyla beni kendime getirdi.
Şarkıların her biri başlı başına anlam taşıyor mu yoksa dinleyiciler ne anlattığını anlamak için bütün albümü dinlemek zorunda mı?
-“American Idiot” ve “21st Century Breakdown”da yapmak istediğimiz şey dinleyiciyi albümün neresinden olursa olsun yakalamak.Böylece hangi şarkıdan dinlemeye başlarsa başlasınlar “neler oluyor?” karmaşası yaşamayacaklar.Birbirleriyle bağlantılı olsa da hepsi bireysel şarkılar.Dört bir ağızdan farklı bir görüş çıkmadığından dinleyici kendini kaybolmuş hissetmeyecek.
Belki bu soruyu sormak için çok erken ama , Green Day bu rock opera formatı kullanmaya devam edecek mi?
-Bilmiyorum.Olayların doğal yollardan gelişmesini istiyorum.Şimdilik yaptığımız albüm konusunda daha objektif bakış açısı yakalamaya çalışıyorum,çünkü çok uzun zamandır bu işin içinde olduğumdan objektij olmakta zorluk çekiyorum.
“American Idiot” Green Day ‘in Billboard 200’de birinci sıraya oturan ilk başarısı oldu.Sizce albümü bu kadar popüler yapan neydi?
-Bunun birçok sebebi var.Birincisi çok iyi bir albümdü.Anlatmak istediğimiz şeyleri kitlemizin zihinlerine müziğimizle kazanmayı başardık.Bu albüm cesaretin tanımıydı.
Adeta enerjisiyle insanları içine çekiyordu.Çok da taze bir albümdü,kullanılmış fikirlere yer vermemiştik.Bunlar dışında hiçbir fikrim yok.
Kariyeriniz boyunca hiç işlerin yolunda gitmediğini ve artık biraz durup her şeyi askıya almamız gerektiğini düşündüğünüz bir zaman oldu mu ?
-2000 yılında “Warning” albümü için çalıştığımız dönemde grup olarak durumumuzu ve arkadaşlığmızı gözden geçirmemiz gerekti.Ama her şeyi bitirmek?Asla.Kimse bu grubu kefene girmeden terk edemez .
MIKE DIRNT VE TRE COOL YANITLIYOR
“American Idiot “dan sonra Green Day ,Foxbora Hot Tubs adlı bir yan gurup kurdu.Neden?
Dirnt:Bir dönem çok fazla eski plak dinlemeye başlamıştık.Bir gece yine stüdyoda müzik dinleyip şarap içerken birkaç tane saçmasapan şarkı yapmaya karar verdik ve hemen o gece bu şarkıları canlı olarak kaydettik.Bir iki hafta içinde şarkıları tamamen bitirdik.Bu yan proje bize çok fazla düşünmeden eğlenceli işler yapma fırsatı verdi.Böyece yeşil canavarın altında yatan şeyi su yüzüne çıkarmaş olduk.Tekrar pis barlarda çalma imkanı yakaladık.İhtiyacımız olan fiziksel zevki de böylece tatmış olduk.
“21st Century Breakdown” sahne performansı olarak daha fazla hareket gerektirecek mi?
Cool:Kollarımda daha önce var olmayan kaslar gelişmeye başladı.Ellerim paramparça oldu.Bugün pasaport işlemleri için parmak izi vermek zorunda kaldım ve tek elimde artık parmak izi bulunmadığı ortaya çıktı,çünkü çok fazla davul çalmaktan hepsi yok olmuştu.Yani eğer bu albümle istediğimiz başarıyı yakalayamazsak rahatlıkla hırsızlık yapabilirim.
“American Idiot” bir numaraya oturan ilk albümünüzdü.Sizce bu popülerliği nasıl yakaladı.
Dirnt:Billie “American Idiot” ı yazdığında bana ve Tre’ye bu sözleri kullanmasında sakınca olup olmadığını sordu.Biz de cesur olup daha fazlasını söylemesini istedik.Böylece stüdyoya girdik.Bir de baktık ki herkes şarkılarda bahsi geçen karakterlerle ve olaylarla kendini bağdaştırabiliyor.Albüm o zamanlar Amerika’da olup bitenlerin bir yansıması gibiydi.
Hiç grubu dağıtmayı düşündüğünüz bir dönem oldu mu ?
Dirnt:Bu işe Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde hokey sahalarında konser vererek başladık.Bizi bu sahalarda desteklemeye gelen herkese minettarız.Ama bu konserler egolarımızı zedelemeye başlamıştı.Eve döndüğümüzde bir araya gelip neden stadyumlarda çalmadığımızı tartışıyorduk.Bana göre gelmiş geçmiş en iyi rock&roll şarkılarını çalıyorduk.Sorun neydi?
Grup olarak kendimizi nerede görmek istiyorduk?Böylece amaçalarımızı belirledik ve bunları gerçekleştirmeye çalıştık.Daha önce yaptığımız şarkılar şimdi bulunduğumuz yere ulaşmamız için üst üste koyduğumuz bloklardır.Tekrar konserlere başlayacağımız için çok heycanlıyım.Zira neredeyse üç küsür senedir hiçbir yerde çalmıyoruz.Genellikle üç sene konser vermeyen gruplar dağılır .Biz hala beraberiz.
Not:Bu ropörtajı kendi ellerimle Billboard dergisinden yazdım.Bu yazıyı ilk defa bir forum sitesinde yayınlandı.Onun için bu yazıyı çalmak yasaktır.
Geri: Ropörtaj-2
payLaşım içn teşkLer ..
^^seLen^^- Çok Yeni Üye
- Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 13/09/09
Yaş : 27
Nerden : Türkiye/Ankara
Geri: Ropörtaj-2
bi röportajın tamamını okumak zor geliyo bana bnde sürekli 'tre' yazısnı arar orları okurum en güzel yerleri oralar gibi geliyo
stratejist_katil- Normal Üye
- Mesaj Sayısı : 111
Kayıt tarihi : 16/09/09
Yaş : 30
Nerden : Kütahya
Geri: Ropörtaj-2
süper bir röp. olmuş emeğine sağlık(:
...mRs:cuLLeN(:- Yeni Üye
- Mesaj Sayısı : 18
Kayıt tarihi : 02/01/10
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz